نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

دیالوگ های ماندگارTerminator II

ترمیناتور 2


- جان در حاله گریه کردنه ... ترمیناتور میگه : چه مشکلی واسه چشمات پیش اومده

- جان : داشتی اون رو می کشتی/ ترمیناتور : معلومه ! من یه نابودگرم / جان : نمیتونی آدمارو بکشی / ترمیناتور : چرا؟ / جان : نمیتونی تو خیابون راه بی افتی و ر کسی رو که خواستی بکشی / ترمیناتور : چرا؟ /جان : نگو چرا .. از من قبول کن

- جان : قول بده کسی رو نکشی / ترمیناتور : قول میدم کسی رو نکشم/ جان : قسم بخور/ ترمیناتور: چی؟ / جان : فقط دستت رو بیار بالا و بگو قسم میخورم کسی رو نکشم.....



 چند ثانیه بعد .. محافظ تیمارستان : ساعات ملاقات از ... ترمیناتور بهش شلیک میکنه .. وقتی پیش جان بر میگرده میگه : زندست

- ترمیناتور : چرا آدما گریه میکنن؟ /جان : وقتی چیزی اذیتشون کنه .. منظورم دردشون اومدن نیست .. یه چیزه و یه احساس خاصی داره! 

- آخره فیلم وقتی سارا کانر چیپ ترمیناتور اول رو درون گدازه انداخت : سارا : تموم شد ... / ترمیناتور : نه .. هنوز یه چیپه دیگه هست (در حال اشاره به سرش)

ترمیناتور : بیا این کنترل پایین برنده رو بگیر .. من نمیتونم خودم رو نابود کنم / جان : نه .. بهت دستور میدم این کارو نکنی ( در حاله گریه کردن) ...

ترمیناتور : حالا می فهمم برای چی گریه میکنید ... کاری که من هرگز نتونستم بکنم


دیالوگ های ماندگارGODFATHER


مایکل کورلئونه ( با بازی آل پاچینو) پس از سوء قصدی که به جانش شده به دیدن هایمن راث  و پس از آن به دیدار فرانک پنت آنجلی می رود، او جمله ای از پدرش برای فرانک نقل می کند و می گوید ” پدرم می گفت همیشه به دوستات نزدیک باش و به دشمنات نزدیک تر !
مایکل کرولئونه خطاب به شوهرخواهرش: تو توی قتل سانی دست داشتی. نترس، من که نمیخوام خواهرم رو بیوه کنم.اما بهم نگو که از هیچی خبر نداری. اینطوری به شعورم توهین می کنی

دیالوگ های ماندگار GODFATHER1


پدرخوانده
جمله ی معروف دون کورلئونه: پیشنهادی بهش می کنم که نتونه رد کنه.


ادامه مطلب ...

گرفتن عکس یادگاری با جنازه دیکتاتور


گرفتن عکس یادگاری با جنازه دیکتاتور

نیما خسروی

خلق به خیابان ها ریخته اند، تیرهای هوایی شلیک می کنند و پرچم کشور را تکان می دهند....  جنازه را روی تشکی در سردخانه یک قصابی به تماشا گذاشته اند ... دوربین های تلفن های همراه روشن است ،جماعتی دارند به  شادی با جنازه عکس یادگاری می گیرند. نمی دانم عکس گرفتن با لبخند در کنار جنازه برهنه و خون الوده دیکتاتوربا سوراخ های گلوله روی سر و سینه اش چه  حسنی دارد؟یعنی یاروعکس را قاب می گیرد وبالای تاقچه یا شومینه خانه اش خواهد گذاشت؟شنیدم که دختر دیکتاتور  پس از دیدن فیلم کشته شدن پدرش حالش بد شده و او را به بیمارستان برده اند...

 

ادامه مطلب ...

نقدی بر فیلم شعله ها «2010 Incendies »به کارگردانی Denis Villene


 

نه ،در این آگاهی رستگاری نیست

نام فیلم : شعله ها « Incendies »

ژانر: درام-مدت زمان فیلم:  (131دقیقه)- درجه بندی سنی :MPAA R به علت کمی خشونت و نوع الفاظ-محصول: کشور کانادا زبان :فرانسه /هزینه تولید:6.8 میلیون دلار /فروش: 6838050 دلار-کارگردان: Denis Villeneuve-بازیگران: Maxim Gaudette, Melissa Desormeaux Poulin Lubna Azabal, Remy Girard, Abdelghafour Elaaziz,

  فیلم شعله ها «Incendies   » برای نخستین  بار در 17 سپتامبر 2010 در کبک به نمایش درآمد. همچنین درجشنواره های  فیلم ونیز و تورنتو اکران داشت .

ادامه مطلب ...