نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

ترانه های ایرانی: گل اومد، بهار اومد

ترانه های ایرانی: گل اومد، بهار اومد
کلام : بیژن ترقی
آهنگ : مجید وفادار
خواننده : بانو پوران 

گل اومد بهار اومد میرم به صحرا
عاشق صحراییم بی نصیب و تنها
دلبر مه پیکر گردن بلورم
عید اومد بهار اومد من از تو دورم
  
گر بیام از این سفر ای گل عذارم
از سفر طوق طلا برات میارم
دلبر مه پیکر گردن بلورم
عید اومد بهار اومد من از تو دورم

ز تو خواهم ز تو خواهم
عهد عشقی که بستی وفا کنی
یاد ما کنی
از چمنها گر گذشتی یاد من کن
گر شنیدی سرگذشتی یاد من کن
دلبر مه پیکر گردن بلورم
عید اومد بهار اومد من از تو دورم

گل اومد بهار اومد میرم به صحرا
عاشق صحراییم بی نصیب و تنها
خوش ادا بالا بلا شیرین زبونم
مانده ام دور از تو و از آشیونم

آشیونم رو گل خودرو گرفته
سبزه از هر گوشه تا زانو گرفته
گر بیام از این سفر ای گل عذارم
از سفر طوق طلا برات میارم

ز تو خواهم ز تو خواهم
عهد عشقی که بستی وفا کنی
یاد ما کنی
از چمنها گر گذشتی یاد من کن
گر شنیدی سرگذشتی یاد من کن
گر بیام از این سفر ای گل عذارم
از سفر طوق طلا برات میارم 

به جرات میتوان گفت یکی اززیباترین کارهای زنده یاد"پوران شاپوری " وموسیقی ایرانی همین ترانه وملودی زیبای "گل اومدبهاراومد" که اجراهای متفاوتی ازاین آهنگ شنیدیم ولی براستی اجرای خانم "پوران"وسوزصدای این بانو بسیارزیباتروخاص تراز هراجرای دیگری است که تاکنون شنیده ایم 
برای ایرانیان، این ترانه گویی سرود رسمی بهار است، نوایی که شاید بیش از همه از زمزمه مادران ِ در حال بزک کردن خانه های به بهار نشسته، شنیده شده باشد.چیدن سفره ی هفت سین، با زمزمه ی این ترانه زیباتر است.
دریافت اثر شنیداری :

با صدای پوران
با صدای معین
دریوتیوب تماشا کنید


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد