نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

واپسین آواز غول ها, « رودِ بی پایان, Pink Floyd: The Endless River »

 

رود بی پایان
واپسین آواز غول ها
نمی دانم از انتشارآخرین آلبوم گروه افسانه ای پینک فلوید خوشحال باشم یا غمگین !
دیوید گیلمور و نیک میسون بی همراهی راجر واترزو در فقدان ریچارد رایت و سید بارت تنها بازمانگان گروه جریان ساز پینک فلوید و تأثیرگذارترین گروه‌های موسیقی راک انگلیسی آخرین آلبوم خود را با عنوان « رودِ بی پایان = The Endless River » پس از 20 سال روانه بازار کردند.
این آلبوم Instrumental است و قطعات آن بر اساس قطعاتی از آلبوم Division Bell تنظیم شده است. آلبوم جدید پینک فلوید 7 November 2014 رسما منتشر شد.

پینک فلوید توانست با موسیقی پراگرسیو و سایکدلیک، اشعار فلسفی، استفاده از تجربیات صوتی و خلق اجراهای زنده استادانه، به موفقیت بین‌المللی دست یابد و به یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین گروه‌های موسیقی جهان تبدیل شود. پینک فلوید متشکل از سید برت (نوازنده گیتار)، میسن (درام)، رایت (کیبورد) و واترز (نوازنده گیتار) از سال 1965 به رهبر برت شروع به کار کرد و در دهه 1970 به اوج شهرت رسید. گیلمور به عنوان پنجمین عضو گروه دسامبر 1967 به پینک فلوید پیوست. برت در آوریل 1968 به دلیل مشکلات روحی گروه را ترک کرد و پس از او واترز در نوشتن ترانه‌های گروه نقش زیادی داشت.

 

 


راجر واترز، نیک میسن، سید برت و ریچارد رایت در 1967. اولین آلبوم پینک فلوید با عنوان «نی‌زن بر دروازه‌های سپیده‌دم» در این سال به بازار آمد. دیوید گیلمور به عنوان پنجمین عضو گروه دسامبر 1967 به پینک فلوید پیوست. برت در آوریل 1968 به دلیل مشکلات روحی گروه را ترک کرد و پس از او واترز در نوشتن ترانه‌های گروه نقش زیادی داشت.

آلبوم «نیمه تاریک ماه» پینک فلوید سال 1973 به بازار آمد و با 45 میلیون نسخه یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های تاریخ موسیقی است.

«نی‌زن بر دروازه‌های سپیده‌دم» (1967)، «یک نعلبکی رمز و راز» (1968)، «اوماگوما» (1969)، «مادر قلب‌ اتمی» (1970)، «کاش اینجا بودی» (1975)، «جانوران» (1977)، «دیوار» (1979) و «برش نهایی» (1983) از دیگر آلبوم‌های پینک فلوید است. بیش از 250 میلیون نسخه از آلبوم‌های پینک فلوید در دنیا به فروش رسیده است.
با انتشار آلبوم رودخانه بی‌پایان و ثبت رکورد جدیدی درخصوص پیش‌فروش این آلبوم در سایت آمازون؛ پینک فلوید در صدر اخبار موسیقی قرار گرفت.
پانزدهمین آلبوم استودیویی پینک فلوید با آهنگسازی اندی جکسون، دیوید گیلمور و گلوور فیل مانزانرا و در ستایش ریچارد رایت نوازنده پیانو و کیبورد گروه که در سال ۲۰۰۸ درگذشت؛ ساخته شده است.
این آلبوم شامل قطعات شنیده نشده‌ای از آخرین آلبوم پینک فلوید با نام «ناقوس جدایی» است و درکنار آن قطعاتی در طول چند سال گذشته توسط دیوید گیلمور و دیگر تهیه‌کنندگان آلبوم ضبط شده است؛ در آلبوم وجود دارد.
رودخانه بی‌پایان شامل ۲۰ قطعه بی‌کلام است و درکنار قطعه شماره ۱۵ آلبوم با نام Louder Than Words با صدای دیوید گیلمور و شعری از همسرش پولی سامسون خوانده شده است. این آلبوم سومین پروژه پینک فلوید به رهبری دیوید گیلمور است.
این آلبوم حاصل تلاش «دیوید گیلمور» به‌عنوان نوازنده گیتار، آهنگساز و خواننده، «نیک میسن» به عنوان نوازنده درامز، «گای پرت» به عنوان نوازنده گیتار باس و «دورگا مک بروم»، «لوسی کلر مارشال» و «سارا براون» خوانندگان پس زمینه است.
رودخانه بی‌پایان تاکنون توانسته نظر مثبت منتقدان و طرفداران را جلب کند و بار دیگر موسیقی راک بریتانیا را در دنیا مطرح کند.

تراک لیست آلبوم جدید پینک فلوید :
Things Left Unsaid
It’s What We Do
Ebb and Flow
Sum
Skins
Unsung
Anisina
The Lost Art of Conversation
On Noodle Street
Night Light
Allons-y (1)
Autumn ’68
Allons-y (2)
Talkin’ Hawkin
Calling
Eyes to Pearls
Surfacing
Louder than Words
: Pink Floyd
David Gilmour – guitars, vocals, keyboards, bass guitar
Nick Mason – drums, percussion

Richard Wright – Hammond organ, piano, keyboards, synthesiser, pipe organ

ویدیوی زیبای Louder than Wordsرا تماشا کنید : 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد