نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

از آن سوی آوای باران...:گام معلق لک لک-کارگردان: تئو آنگلوپولوس



در فیلم "گام معلق لک لک "«مارچلو ماسترویانی» نقش سیاستمدار کارکشته ای را بازی می کند که دیگر ازسیاست بازی خسته شده ....همه‌ی نمایندگان مجلس منتظرند که بیاید و نطق مهمی را ایراد کند اما وقتی او پشت تریبون می‌ایستد با آن صدای جادویی تنها به یک جمله اکتفا می‌کند و بس: "گاهی انسان باید سکوت کند تا نوای موسیقی را بشنود از آن سوی آوای باران..." و بعد مجلس را در حالی که نمایندگان همه گیج و متحیر شده‌اند برای همیشه ترک کرده و باقی عمر را در گمنامی زندگی می‌کند...

The Suspended Step of the Stork 1991

—————————————————————————————————

 

 

امتیاز: 7.6/10

محصول : ایتالیا، فرانسه، سوییس
رنگی – 143 دقیقه
بازیگران عمده: مارچلو ماسترویانی، ژان مورو، گریگوری کار، دورا خریسیکو، ایلیاس لوگوتتیس، واسیلیس، بوییوکلاکایس و دیمیتریس پولیکاکوس.
کارگردان: تئو آنگلوپولوس.
خلاصه داستان: در یک شهر مرزی یونان، عده بی شماری از تبعیدی های سیاسی و پناهندگان سرگردان هستند. یک خبرنگار تلویزیونی جوان که درصدد تهیه ی گزارشی از زندگی تبعیدی ها و پناهندگان است، با مرد سالخورده ای (ماسترویانی) برخورد می کند که به تصور خبرنگار، سیاستمدار مشهوری است که چند سال قبل به طرز مرموزی ناپدید شده بود.
شرح فیلم : از مطرح ترین آثار سینمای اروپا در دهه ی 1990 که موجب تثبیت نام آنگلوپولوس به عنوان یک فیلمساز صاحب سبک شد. گام معلق لک لک در شکل عام همه ی مؤلفه های سینمایی آنگلوپولوس را دارد. بازی ماسترویانی با شکل و شمایل منحصر به فرد و نوعی درون گرایی خاص که پیشتر از او کمتر دیده ایم، دیدنی است.
http://www.imdb.com/title/tt0102439/

Marcello Mastroianni in the film "The Suspended Step of the Stork1991
تئوآنگلوپولوس /Theodoros Angelopoulos

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد