نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

مرد تنهای شعر و گیتار,( برای فرهاد مهراد,) سروده نیماخسروی


  

مرد تنهای شعر و گیتار

                                                 برای فرهاد مهراد

مرد تنهای شعر و گیتار

درهفته های خاکستر!

صدا ،

 تنها صدامی رسید

از پس کوچه های زخمی شب

در آوار برف سنگینی که بر روح نشسته بود.

ای شبانه هایت ،

بهانه ی بغض هایم از کوچ بنفشه ها !

اگر بهار هم می شکفت

آیینه های  خسته

مست نجواهایت بودند

 که می خواندبه گوش عصیان

از شکوه رعد !

پایان شب سیه سپید نبود

 و روزگار سخت بلعید

سرنوشت ما !

زمستان را با تو سر کردم  

و هم صدای تو گم شدم در شب تیره

تا آواز محزون مرغ سحر

 که خواند بی دمیدن آفتاب.

و خون

فطره

قطره

از گلوی تاریخ چکید

و آب

چکه

 چکه

از سقف خانه

که پر بود از ترانه های تو .

 

زادروزت زخم کهنه آزادی!

«مرد تنها»ی شعر و گیتار !

 

نیما خسروی

29 دی 94

زادروز فرهاد مهراد

 

مجله فرهنگی و هنری هفتمین ققنوس

به کانال تلگرام من بپیوندید:

  https://telegram.me/nimaphonix

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد