نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

فِرِدی مرکوری نازنین زادروزت خجسته !

فِرِدی مرکوری نازنین زادروزت خجسته !

پنجم سپتامبر (15شهریور ) هفتادمین زادروز فردی مرکوری هنرمند ترانه‌سرا و خواننده گروه افسانه ای کوئین است .روایت شگفت انگیز زندگی آنگونه است که در میان صدها و هزاران و میلیون ها انسانی که  آمده- نیامده می روند و خاموش و فراموش می شوند ؛ انسان هایی نیز هستند که نقش یادگار خود را بر دیوار ماندگار تاریخ می زنند و حتا با به پایان رسیدن زندگی جسمانی خودپایان نمی یابند .

  

آیا به نظر شما شگفت انگیز نیست که 25 سال پس از مرگ یک خواننده هنوز نام او در تالار افتخارات موسیقی به عنوان یکی از هنرمندان جریان ساز موسیقی معاصر مطرح باشد و ترانه هایش هنوز تازگی خود را حفظ کرده اند ؟

17-18 سال پیش جوان تر بودم و در کوهنوردی ها با رفقایم  دم می گرفتیم : I want to break free آنگونه که فریاد های مشتاقانه مان کوه و دشت و بیایان را پر می کرد و هنوز هم در چهل و پنج سالگی ، گاه این ترانه را زمزمه می کنم . این آواها و هجاها و موسقی ها در گوش و ذهن و دلم مانده و می دانم تا نسل ها بعد خواهد ماند چرا که بقول فروغ «تنها صداست که می ماند » .

به گمانم حرف اول و آخر را جناب حافظ زده و دیگر نیاز نیست تازیاده گویی کنم :

از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر

یادگاری که در این گنبد دوار بماند .

 

به احترامش می نویسم و زادروزش را گرامی می دارم .

نیما خسروی

چهارشنبه 17 شهریور 1395

Freddie Mercury&Queen

شرح تصویر : مجسمه یاد بود فردی مرکوری در شهر مونترو سویس(این مجسمه را به فرم ژستی که وی در یکی از کنسرت هایش گرفته بود ساخته اند.)

 

Freddie Mercury&Queen 

مشاهده ویدئو در یو تیوب :I want to break free

دریافت آهنگ

 

پرونده فردی مرکوری در صفحه تلگرامم:

https://telegram.me/nimaphonix/5524

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1395 ساعت 03:52 ب.ظ

خیلی دوست دارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد