نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

زادروز بزرگ مرد و اسطوره موسیقی راک راجر واترز

 

"زادروزت فرخنده مرد بزرگ"
شش ام سپتامبر (16 شهریور) زادروز بزرگ مرد و اسطوره موسیقی راک #راجر_واترز.
واترز امروز با بیش از نیم قرن فعالیت هنری 74 ساله شد .

 

 

اهالی موسیقی امروز جهان نام راجر واترز را هیچگاه از یاد نمی برند ، این نام در ذهن همواره همراه با اعتراض ، خلاقیت ، آزادی خواهی بوده تا جایی که این نام به همراه گروه افسانه ای پینک فلوید بزرگ ترین اجراهای ضد جنگ را در بزرگ ترین اجتماعات انسانی در گوشه گوشه جهان طنین انداز کرده است .
راجر واترز ( Roger Waters ) آهنگساز , ترانه سرا و خواننده ی انگلیسی است که یکی از اعضای گروه بزرگ پینک فلوید (Pink Floyd) بوده است.بسیاری از منتقدان او را به عنوان خلاق ترین آهنگ ساز و ترانه سرا در سبک راک می دانند. خلاقیت واترز در پدید آوردن سبک خاصی از موسیقی سایکدلیک راک موج جدیدی را در جامعه موسیقی دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی به راه انداخت. از واترز به عنوان یکی از خلاق ترین آهنگسازان، ترانه سرایان و تهیه کنندگان تمام تاریخ موسیقی راک یاد می‌کنند.او پس از ترک گروه #پینک_فلوید , فعالیت مستقل خود را شروع کرد و توانست 4 آلبوم رسمی و دو موسیقی متن از خود منتشر کند.همچنین اجراهای زنده ی کم نظیری همچون کنسرت “دیوار” در برلین را اجرا کرد که با 200.000 تماشاگر یکی از بزرگترین کنسرت های جهان به شمار میرود.او در سال ۱۹۹۶ وارد تالار مشاهیر راک اند رول ایالات متحده شد و در سال ۲۰۰۵ به تالار مشاهیر راک اند رول انگلستان راه پیدا کرد.یکی از آثار او با تام “کا ایرا (Ca Ira)” در سبک اُپرا ساخته شده است و الهام گرفته از انقلاب کبیر فرانسه می باشد.

او بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۸۵ به عنوان عضوی از گروه پینک فلوید و در پوشش نوازندهٔ گیتار بیس و خواننده فعالیت می‌کرد. پس از جدایی سید برت، وی به عنوان ترانه سرا و مفهوم دهنده اصلی آلبوم‌های پینک فلوید نقش عمده‌ای ایفا کرد و توانست در دههٔ ۷۰ میلادی همراه با پینک فلوید، با عرضه آلبوم‌های مفهومی نیمه تاریک ماه ، کاش اینجا بودی، جانوران و دیوار  موفقیت‌های بین‌الملی چشمگیری به دست آورد؛ به طوری که تا سال ۲۰۱۳، این آلبوم‌ها بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته‌اند که از این تعداد تنها ۷۴٫۵ میلیون نسخه مختص ایالات متحده بوده است. واترز در سال ۱۹۸۵ قصد انحلال پینک فلوید را داشت اما به دلیل اختلافات ایجاد شده بین اعضا پیرامون این مبحث، کار به دادگاه کشیده شد که در نهایت اعضا باقی‌مانده توانستند در سال ۱۹۸۷ حق استفاده از نام پینک فلوید را بدست آورند. حدود هجده سال تمام اعضا هیچ اجرایی با حضور هر چهار عضو پینک فلوید نداشتند.

واترز پس از ترک گروه، پروژه شخصی خود را شروع کرد و به ساخت آلبوم‌های استودیویی معایب و مزایای اتو استاپ زدن ، رادیو کیاس  وتفریح تا سر حد مرگ  و اجرای کنسرت به صورت انفرادی روی آورد. او یکی از بزرگ‌ترین کنسرت‌های تاریخ به نام دیوار برلین  را در سال ۱۹۹۰ (میلادی) برگزار کرد که حدود ۲۰۰،۰۰۰ شنونده آن را از نزدیک به تماشا نشستند. او در سال ۱۹۹۶ وارد  تالار مشاهیر راک اند رول ایالات متحده شد و در سال ۲۰۰۵ به تالار مشاهر راک اند رول بریتانیا راه پیدا کرد.

 

#Roger_Waters 
#Pink_Floyd
به تلگرام من بپیوندید:
https://telegram.me/nimaphonix

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد