نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

کدام کهنه ؟ کدام نو؟ (شاعرانگی11 )

کدام کهنه ؟ کدام نو؟

(شاعرانگی11 )

نوبت کهنه فروشان درگذشت 
نوفروشانیم و این بازار ماست 
«مولوی»

  

به نظر من تبیین مفاهیمی چون ((کهنه)) و ((نو)) را نیز باید با با دیدگاه «تاویل گرا» انجام داد. گابریل مارسل به واکنش های طبیعی افکار عمومی در برابر این واژه ها پرداخته و فکر می کنم راه درستی را پیوده است.به نظرم آنچه در نوآوری در هنر بیش از پیش می تواند مورد توجه قرار گیرد، کاربرد های زیباشناسانه و ماندگاری است که نوآوری بجا می گذارد.مگر نه اینکه ما هنوز از برخی آثار مولوی و حافظ به عنوان آثارنو یاد می کنیم؟
صدای قوطی کنسرو خالی که حنجره جوی آب را زخمی می کند از زبان سهراب نیز می تواند یکی دیگر از جنیه های این نوآوری باشد.
برای من آنچه مهم است نگاه نو و نگرش هنرمند به هستی و آفریدن دنیایی است جدای روزمرگی که دیگران بدان دچارند یا هر روز تکرارش می کنند.

نیماخسروی


به تلگرام من بپیوندید:

https://telegram.me/nimaphonix

 مجموعه شاعرانگی های مرا اینجا بخوانید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد