نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

سینما رویای مشترک خیلی از ماست

▪️سینما رویای مشترک خیلی از ماست

 

 

سال ها پیش از این که بسیار فیلم می دیدم،  تنها می رفتم تا در تاریکی سالن سینما  کسی اشک هایم را نبیند ...چند سال گذشت و دیدم اگر  با کسی بروم که با هم توی تاریکی اشک بریزیم.و یواشکی بتوانم دستش را فشار دهم چقدر خوب است !

حالا سال ها گذشته بیشتر فیلم های خوب را به یاری فناوری در خانه می بینم . گاه اگر فیلم خوبی بیاید به سینما می روم  و دیگر برایم فرقی نمی کند چه کسی کنارم نشسته هر وقت بخواهم می خندم و هر وقت بخواهم گریه می کنم .آخر کسی که کنارم نشسته هم آدم است و او هم ممکن است تحت تاثیر فیلم قرار بگیرد پس هر دوی ما در این حس ها شریکیم و دیگر شرمی ندارد که متاثر بشویم ، دیرتر یا زودتر  هم مهم نیست. یادم هست یکی می گفت اصلن مهم نیست پس از به پایان رسیدن فیلم تماشاچی چیزی یادش بماند یا پیام اخلاقی داستان را دریافت کند یا نکند ، تنها کافی است یک یا چند جای فیلم تحت تاثیر قرارگیرد و شاد یا خشمگین یا غمگین یا ترسیده شود ، همین برای موفقیت برای فیلم و سازنده اش و حس خوبی که پس از پایان فیلم باتماشاگر  باقی می ماند بسنده خواهد بود راز ارتباط مخاطب با اثر هنری همین است و این موضوع در سینما اهمیت دوچندان می یابد .
اینها را نوشتم برای آنکه بدآنی چرا سینما مهم است و امروز که روز ملی سینمای ماست دلم برای یکایک اهالی سینما می تپد . برای زندگان و مردگآن این هنر ،همه آنها که بودند و هستند زن و مرد ، کودک و پیر و جوان ، همه نام هایی که اعتبار سینما و امید و آبروی ایرانند.
از تو می پرسم در همین سال ها کدام نام ها بیش از عباس کیارستمی و اصغر فرهادی احترام جهان و جهانیان را نسبت به کشور مان برانگیخته؟
این احترام برای آنکه این روز را جشن بگیریم کافی نیست؟
روز ملی سینمای ایران خجسته باد!
نیما خسروی
بیست و یک شهریور 1396

به تلگرام من بپیوندید:
مجله فرهنگی هفتمین ققنوس


نظرات 1 + ارسال نظر
احسان سیدی پنج‌شنبه 15 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 06:50 ب.ظ

با سلام فقط سپاس بی اندازه از سایت و روح و مطالب سایتون اقای خسروی که در وانفسا فضا دیجیتال یه چیز دیگست خیلی وقته تو بوکمارکتمه ولی نشد قشنگ بشینم ارتباط بگیرم منبعد کار دارم خیلی از زمانی که گذاشتین و ارائه کردینش تشکر دارم ارزو توفیق و سلامت و سعادت برایتان و خانواده سینما ایران و شما گنبد کاووس ترکمن صحرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد