نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

کوچه های آشتی, شعر از نیما خسروی


بی آشتی گذشتیم
از کنار هم !
این کوچه های تنگ با ساکنانش 
قرن هاست خفته اند؛
در خیال و خاطره .
رها کن! 
تنهایی است رسم روزگار.


نیما خسروی

23 اسفند92


عشق:اورهان پوماک

عشق چیست؟ 
عشق تسلیم شدن است.عشق دلیل عشق است.عشق فهمیدن است.عشق موسیقی است.عشق همان قلب پاک است.عشق شعر اندوه است.عشق نگریستن روح شکننده است به آینه.عشق گذراست.عشق یعنی اینکه هرگز نگویی پشیمانم.عشق تبلور است.عشق ایثار است.عشق تقسیم کردن یک شکلات است
.
 
ادامه مطلب ...

از فیلم نگاه خیره اولیس ساخته انگلو پولوس

اولین چیزی که خدا آفرید سفر بود.سپس تردید و سپس نوستالژی

The first thing God created was the journey, then came doubt, and nostalgia

  ادامه مطلب ...

چگونه « ده فرمان» را ساختم ؟ کیشلوفسکی


... یک روز به طور تصادفی در خیابان به پیسیویچ برخورد کردم. هوا سرد بود. باران می‌آمد. یکی از دستکش‌های خود را گم کرده بودم.پیسیویچ به من گفت: «یکی باید یه فیلمی درباره‌ی "ده فرمان" بسازه. تو باید این کار رو بکنی.»
 
ادامه مطلب ...

استقلال کارگردان :اینگمار برگمان

هیچ چیز اسانتر از ترساندن تماشاگر نیست. تماشاگر را عملا می توان هراسان کرد. چون بیشتر مردم ترسی نهفته در وجود خود دارند که همواره اماده ی سر بیرون کردن است. خنداندن مردم، و خنداندن انها به نحو درست به مراتب دشوارتر است. 
 
ادامه مطلب ...