نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

بند باز-شعری از نیما خسروی


 

بند باز

میهمان واپسین نفس مباش
ای زخم کهنه
تا که تازه شوی
درنگ کن 
در خوابمرگ ساعت ها

  ادامه مطلب ...

از آن سوی آوای باران...:گام معلق لک لک-کارگردان: تئو آنگلوپولوس



در فیلم "گام معلق لک لک "«مارچلو ماسترویانی» نقش سیاستمدار کارکشته ای را بازی می کند که دیگر ازسیاست بازی خسته شده ....همه‌ی نمایندگان مجلس منتظرند که بیاید و نطق مهمی را ایراد کند اما وقتی او پشت تریبون می‌ایستد با آن صدای جادویی تنها به یک جمله اکتفا می‌کند و بس: "گاهی انسان باید سکوت کند تا نوای موسیقی را بشنود از آن سوی آوای باران..." و بعد مجلس را در حالی که نمایندگان همه گیج و متحیر شده‌اند برای همیشه ترک کرده و باقی عمر را در گمنامی زندگی می‌کند...

The Suspended Step of the Stork 1991

—————————————————————————————————

 

ادامه مطلب ...

واپسین آواز غول ها, « رودِ بی پایان, Pink Floyd: The Endless River »

 

رود بی پایان
واپسین آواز غول ها
نمی دانم از انتشارآخرین آلبوم گروه افسانه ای پینک فلوید خوشحال باشم یا غمگین !
دیوید گیلمور و نیک میسون بی همراهی راجر واترزو در فقدان ریچارد رایت و سید بارت تنها بازمانگان گروه جریان ساز پینک فلوید و تأثیرگذارترین گروه‌های موسیقی راک انگلیسی آخرین آلبوم خود را با عنوان « رودِ بی پایان = The Endless River » پس از 20 سال روانه بازار کردند.
این آلبوم Instrumental است و قطعات آن بر اساس قطعاتی از آلبوم Division Bell تنظیم شده است. آلبوم جدید پینک فلوید 7 November 2014 رسما منتشر شد.

پینک فلوید توانست با موسیقی پراگرسیو و سایکدلیک، اشعار فلسفی، استفاده از تجربیات صوتی و خلق اجراهای زنده استادانه، به موفقیت بین‌المللی دست یابد و به یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین گروه‌های موسیقی جهان تبدیل شود. پینک فلوید متشکل از سید برت (نوازنده گیتار)، میسن (درام)، رایت (کیبورد) و واترز (نوازنده گیتار) از سال 1965 به رهبر برت شروع به کار کرد و در دهه 1970 به اوج شهرت رسید. گیلمور به عنوان پنجمین عضو گروه دسامبر 1967 به پینک فلوید پیوست. برت در آوریل 1968 به دلیل مشکلات روحی گروه را ترک کرد و پس از او واترز در نوشتن ترانه‌های گروه نقش زیادی داشت.

 

ادامه مطلب ...