نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

جای خالی معشوق - نوشته نیما خسروی

جای خالی معشوق - نوشته نیما خسروی

جای خالی معشوق 
دقیق که می شوم می بینم بخش بزرگی از شعر هایم به جای خالی معشوق اشاره دارد .این به معنای زن گریز بودن ان نیست این مرثیه ی فقدان کسی است که باید می بود ولی نیست یا اینکه بودنش بهتر بود دربر دارنده ی کیفیتی باشد اما اکنون بی ان کیفیت است و نبودنش ذهنیت شاعر را مغشوش و گرفتار ساخته است .

به طور دقیق این موضوع برای من چیزی الا بختکی و شانسی نیست بلکه بر اساس مطالعه و اندیشه به دست آمده .این اصول و نگرش هنری است که سال هاست از ان به عنوان مانیفست هنر مدرن پیروی می کنم.


 

ادامه مطلب ...

بررسی زمستان در شعر دو شاعر بزرگ معاصر

بررسی زمستان در شعر دو شاعر بزرگ معاصر

بررسی زمستان در شعر دو شاعر بزرگ معاصر 

در ادبیات پارسی از رودکی تا رهی معیری در وصف زمستان و برف و...شعر ها سروده اند و در این میان شعر مهدی اخوان ثالث است که زمستان را نمادی از «محیط تنگ و بسته و خاموش ،نبودن آزادی قلم و بیان ،نابودی آرمان ها ،تجربه های تلخ ،پراکندگی یاران و همفکران ،بی وفایی ها و پیمان شکنی ها و سرانجام کوشش هرکس برای گلیم خویش از موج به در بردن و دیگران را به دست حوادث سپردن » می بیند: 
سلامت را نمی خواهند پاسخ گفت 
سرها در گریبان است 
کسی سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را....

 

ادامه مطلب ...

هر روز به شنیدن از مرد شکسته:، شعر از نیما خسروی

هر روز به شنیدن از مرد شکسته:، شعر از نیما خسروی

هر روز به شنیدن از مرد شکسته
==========
هر روزچون هر روز
به دیدار مردی می رفتم 
که خسته بود...

می گفت:«قصه ی من؟ !....بگذریم!


 

ادامه مطلب ...