نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

لیو اولمان درباره برگمان 1

لیو اولمان:« برگمان بدون ملاحظه چیزی را که دنبالش است از وجود بازیگرش بیرون می‌کشد و مدام به درونش نقب می‌زند»

 

تئو آنجلوپولوس: آغاز تردید

_Theo_Theodoros_Angelopoulos

هر فیلمسازی نخستین باری را که از پشت لنز دوربین به دنیا نگریسته به خاطر می آورد و این لحظه ای است که او به کشف سینما و دنیا نائل می آید.

  ادامه مطلب ...

سینمای تئو آنجلوپولوس از زبان خودش

 

در سینمای جهان وقتی از «مونتاژ جاذبه ها» سخن می رود، نام ایزنشتاین به ذهن می آید. «مونتاژ موازی» هم ایده ی گریفیث بود. اما دلمشغولی من چیزی است که آن را مونتاژ درون صحنه می نامم.

  ادامه مطلب ...

نیما خسروی: انتظارمن از ادبیات

 انتظاری که از ادبیات دارم برآیند انتظار من از هنر است .هنر همواره برایم با معانی متعالی چون حقیقت و زیبایی نمود یافته است ، به نظر من یک اثر ادبی/ هنری والا باید این ظرفیت را در خود داشته باشد که چنگ به نهفته ترین احساسات و اندیشه های آدمی بیفکند و او را از روزمرگی ها به سطوح والاتر و انسانی بکشاند .

شاید این توقعی زیاد باشد اما من واقعیت و جوهره هنر را جز این نمی بینم .این به همان اندازه مسئولیت هنرمند را بسته به شرایط زمانه سخت تر می سازد. 
نیما خسروی