نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

تمشک


گفتی بیاتمشک!
خندید
رنگ مهربانی
بر دستهایت ،
بر لبهایم
دوستت دارم.

‫#‏نیما_خسروی‬


به تلگرام من بپیوندید:
https://telegram.me/nimaphonix


شاملو و فریدون رهنما

شاملو و فریدون رهنما

در نوشته ای دیگر چنین اورده بودم که اگر بخواهیم دو نفر را نام ببریم که بیشترین تاثیر را در پدپد آمدن سبک شعری احمد شاملو گذاشته اند ،باید نخست نیما یوشیج و سپس فریدون رهنما را برشمرد.

 

ادامه مطلب ...

شاملو و نیما یوشیج

شاملو و نیما یوشیج

اگر دو نفر را نام ببریم که بیشترین تاثیر را در پدپد آمدن سبک شعری احمد شاملو گذاشته اند ،باید نخست نیما یوشیج و سپس فریدون رهنما را برشمرد.تاثیر پذیری شاملو از شاعران غرب چون لورکا و ریتسوس ،لینگستن هیوز و ... ارتباطش با شعر و نثرکلاسیک پارسی همچنین آرکائیسم (باستان گرایی در زبان )مشهود در آثارش بدون استاد و حاصل مطالعه و پژوهش و ترجمه آثار خود شاعر است.

 

ادامه مطلب ...