نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

آدمکش هایی که دوستشان داریم!

تاریخ سینما از ابتدا تاکنون شاهد شخصیت‌های آدمکش بسیار بوده، اما بعضی از این شخصیت‌ها بیش از بقیه در خاطر تماشاگران سینما مانده‌اند. آنچه در پی می‌آید ۱۰ مورد از شخصیت‌های آدمکش به یادماندنی دنیای سینماست.



● Philip Raven با بازی Alan Ladd (آلن لد)

▪ فیلم This Gun for Hire (این اسلحه اجاره ای است) (۱۹۴۲)
آلن لد به مدد همین فیلم توانست یک‌شبه از یک بازیگر بی‌نام و نشان استودیویی به ستاره‌ای درجه یک بدل شود. اما دلیل این مساله چه بود؟ او نقش آدمکشی کاملا بی‌رحم را بازی کرد. پرده سینما تاکنون دیگر شخصیتی مشابه فیلیپ ریون ندیده است.
او شخصیت محوری داستانی از گراهام گرین درباره فروش اسرار گازهای سمی در دوران جنگ بود که از کشتن (یا ضرب و جرح) مردان و حتی زنان هیچ‌گاه احساس ندامت نمی‌کند و هر شاهدی که جنایتش را دیده، از جمله پلیس‌ها را می‌کشد. با وجود این، نظر به ملاحظات اخلاقی آن دوران، مقامات استودیو اصرار کردند ریون وجهی انسانی نیز پیدا کند.

ادامه مطلب ...

گوی طلایی در دستان اصغر فرهادی :چهره ی سیلی خورده هنرمند وطن


شصت و نهمین دوره جایزه گولدن گلاب (گوی طلایی) در حالی از ساعت چهار بامداد امروز به وقت تهران آغاز شد که اصغر فرهادی رقابتی سخت برای کسب عنوان برترین فیلم غیر انگلیسی زیان را در پیش داشت اما اقبالی که در رویدادهای بین المللی سینمایی نسبت به «جدایی نادر از سیمین» صورت پذیرفته بود به گوی طلایی نیز تنه زد تا ساخته ارزشمند فرهادی نخستین فیلم ایرانی باشد که موفق به کسب جایزه گولدن گلوب شود.


جایزه برترین فیلم غیرانگلیسی زبان گولدن گلوب شصت و نهم به اصغر فرهادی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» رسید تا نماینده ایران در اسکار، یک گام بلند به سمت تصاحب این عنوان ارزشمند بردارد.


اصغر فرهادی وقتی به همراه پیمان معادی به روی سن رفت و جایزه خود را از دستان خانم مدونا دریافت کرد سخنرانی خود را چنین اغاز کرد: پیش از آمدن به اینجا همواره فکر می کردم که از چه کسانی سخن بگویم و تشکر کنم. از پدرم؟مادرم؟همسرم؟دخترم؟دوستانم؟ ولی الان که فکر می کنم هیچ چیزی را بهتر از این نمی بینم که از مردم سرزمینم ایران تشکر کنم. مردم ایران مردم صلح طلبی هستند. مردم ایران دوست داشتنی ترین مردم دنیا هستند.فیلم فرهادی که از زمان شرکت در جشنواره برلین تا کنون برنده 52 جایزه بین المللی شده بود که 37 مورد از این جوایز به عنوان بهترین فیلم بوده است

    


. این فیلم همچنین در جشنواره فیلم برلین برنده سه جایزه شده بود که در تاریخ این رقابت ها بی سابقه بود.فیلم فرهادی در این بخش از مسابقات با فیلم های «گل‌های جنگ» ساخته ژانگ ییمو محصول مشترک چین و هنگ‌کنگ، «در سرزمین خون و عسل» به کارگردانی آنجلینا جولی محصول آمریکا که در آن به زبان بوسنیایی، «پسربچه با دوچرخه» ساخته برادران داردن که محصول بلژیک و «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» به کارگردانی پدرو آلمودوار از کشور اسپانیا رقابت می کرد و توانست جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان را به خود اختصاص دهد.جوایز گلدن گلوب را انجمن مطبوعات خارجی هالیوود اعطاء می‌کند. گلدن گلوب پس از اسکار مهمترین جایزه سینمایی در آمریکاست

.

ادامه مطلب ...