نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

تئو آنجلوپولوس: انتظار من از تماشگر

“من از تو انتظار ندارم که بفهمی چه چیزی را می‌خواهم با فیلم‌هایم بگویم؛ من از تو انتظار دارم آن‌چه که روح‌ات از فیلم‌هایم می‌گیرد دریابی. درست مثل یک شعر.”
تئو آنجلوپولوس

درتصویر نمایی از فیلم گام معلق لک لک ۱۹۹۱ The Suspended Step of the Stork در چشم انداز تیر های چوبی دیده می شودکه بر هرکدام از تیر ها به ظاهر کارگرانی دیده می شوند که برای نصب تیر ها و کابل کشی برای برق یا تلفن به کار گمارده شده اند.اما کادر دوربین انجلوپولوس گویی چیز دیگری با ما می گوید .

حسی تلخ ، نوستالوژیک و تراژیک با این نما می اید که از یک سو ذهن را به یاد به صلیب کشیدگان  می اندازد و از سوی دیگرمفهوم لک لک ها را به یاد می آورد.

می دانیم که در روال عادی برای هر تیر برق یک کارگر را نمی گمارند.حضور این انسان ها و درگیری شان با این موضوع حس و حالی دیگر به ذهن می دهد .تنهایی آدم ها در عین حال که حضور در جمع دارند و تکثر  چیزهای شبیه به هم ، آسمان ابری و غم گرفته و تصاویر بازگون در آب می خواهد گریه ات را در بیاورد….

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد