نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

ترانه های ایرانی:ای مهربان‌تر از برگ

 

ترانه های ایرانی:

 

ای مهربان‌تر از برگ در بوسه‌های باران 

بیداری ستاره در چشم جویباران

آیینه‌ی نگاهت پیوند صبح و ساحل

لبخند گاهگاهت صبح ستاره‌باران

باز آ که در هوایت خاموشی جنونم

فریادها برانگیخت از سنگ کوهساران

ای جویبار جاری زین سایه برگ مگریز

کاین‌گونه فرصت از کف دادند بیشماران

گفتی به روزگاری مهری نشسته گفتم

بیرون نمی‌توان کرد حتی به روزگاران *

بیگانگی ز حد رفت ای آشنا مپرهیز

زین عاشق پشیمان سرخیل شرمساران

پیش از من و تو بسیار بودند و نقش بستند

دیوار زندگی را زینگونه یادگاران

این نغمه‌ی محبت بعد از من و تو ماند

تا در زمانه باقی است آواز باد و باران

محمد رضا شفیعی کدکنی

________________________________________

* بازی کلام هنرمندانه‌ای با این بیت سعدی:

سعدی به روزگاران مهری نشسته بر دل

بیرون نمی‌توان کرد الا به روزگاران

________________________________________

شاعر: محمدرضا شفیعی کدکنی

خواننده: محمد رضا شجریان

آلبوم: فریاد (قسمت 2)

آهنگساز: حسین علیزاده 

 


دریافت اثر از سایت طربستان

نظرات 1 + ارسال نظر
خواب گو یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:54 ب.ظ http://www.khabgoo.com

سلام دوست من
وبلاگ جالبی دارید. برای شما آرزوی موفقیت دارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد