نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

نگاه من

اندیشه -هنر۰ ادبیات

انگلو پولوس لک لکی که پرید !

انگلو پولوس لک لکی که پرید !

 یکشنبه ششم بهمن مصادف با 24 ژانویه روز پرواز ابدی تئو آنگلو پولوس وخالی ماندن صحنه ی روزگار از درخشش یکی دیگر از هنرمندان و زیبایی آفرینان راستین جهان است .

 


    

                                                                       

 آنگلوپولوس در زمره فیلمسازان مولف و صاحب سبک بین المللی چون برسون ، تارکوفسکی ، کیشلوفسکی و... بود .با فیلم های تکان دهنده و درون مایه های شاعرانه ای که هوشمندانه واقعیت، خیال و نوستالژی،را به هم می آمیخت همراه با نوای غریب واما دوست داشتنی آهنگساز مورد علاقه اش خانم النی کاریندرو جانمان را می نواخت و دل تنگی هایمان را تازه می کرد تا بنشینیم و در چشم انداز های مه الود و غربت ادم هایش دوباره و چند باره از خود بپرسیم : چه بر ما رفته ؟ چه بر ما رفته که بدین روزگار تلخ دچار امده ایم ؟          


 2 سال پیش 24 ژانویه2012 سر صحنه ی فیلمبرداری "دریایی دیگر" در اطراف آتن ناگهان موتورسیکلتی آمد و فیلمساز بزرگ را بی جان کرد . بزرگترین و سرشناس ترین کارگردان سینمای یونان و از برجسته ترین سینماگران مولف و صاحب سبک سینمای امروز جهان به همین سادگی مثل لک لکی که روی یک گام معلق در فاصله درد و غربت و دلتنگی هایش مانده بود پرید و رفت .        


 "آنگلوپولوس، بیانگر عمیق ترین احساسات و عواطف بشری و روایت گر روشنفکران غم زده، پرملال، تنها و سرگشته معاصر بود که در کوچه ها و خیابان ها، کوهستان ها و یا سواحل دریا پرسه می زنند یا به دنبال عشق ها، خاطرات و رویاهای گذشته خود، همانند اولیس از مکانی به مکان دیگر سفر می کنند."                                                                          


 جای او میان بغض های ما بسیار خالی ست .یادش به خیر .روحش شاد.                                                    


 نیما خسروی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد